SEKRETESSPOLICY

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

Vi hoppas att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla hos oss

GDPR - DINA RÄTTIGHETER

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj. Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning).

Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Payson ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server till Payson

Dessutom behöver vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig om du begärt det. Vill du inte längre ha information från oss så kan du enkelt via en länk i informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen.

VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. Utöver detta sparar vi information för att underlätta för dig som användare.

TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Om du vill bli borttagen från våran databas är det bara att kontakta oss på kundtjanst@trapilar.se så tar vi bort alla uppgifter som vi inte måste spara pga. legala skäl.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@trapilar.se.

VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.

Följande leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.

  •          Payson - betalningsuppgifter
  •          Fortknox - vårt bokföringssystem
  •          PostNord - om vi skickar din leverans med spårningsbart med PostNord
  •          DHL - om vi skickar din leverans med DHL
  •          7star – domän, webbhotell och mailhantering

Payson

För att du som kund ska kunna betala din order använder vi Payson. Beroende på vilket betalningsalternativ man väljer behöver Payson olika uppgifter tex personnummer vid fakturabetalning. De uppgifter som Payson samlar in är inget vi tar del av. Information om vad varje order innehåller överförs till Payson i samband med köp.

E-3PL

Vi använder E-3PL för att hantera vårat lager och paketering därför tar del om den information som behövs för att skicka dvs vad ordern innehåller samt adressuppgifter.

PostNord/DHL

Beroende på storleken på paketet kommer paketet skickas med antingen DHL eller PostNord. Den expeditör som får uppdraget att leverera paketet till dig får tillgång till adressuppgifterna som behövs för att leverera paketet.

7star

Vi använder ett system som heter Prestashop som e handels plattform. Detta system driftar vi själva på webbhotellet 7star. Utöver att vi har Prestashop hos 7star hanterar de vår domän samt mail hantering.

FORTNOX - BOKFÖRING

Vi använder programmet Fortnox för bokföring.

Vi sparar informationen i enlighet med bokföringslagen där man kan läsa följande: "De ska bevaras fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades."

DATASKYDDSANSVARIG HOS TRAPILAR

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med vår dataskyddsansvarig kan du maila till: kundtjanst@trapilar.se. 

COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" Även denna tjänst använder Cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.

INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan (utom ovan nämnda som krävs för att fullgöra vårt åtagande mot dig).

Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

DINA RÄTTIGHETER

Du har rätt att bli bortglömd/raderad. 
Du har rätt till registerutdrag.
Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.
Du har rätt till dataportabilitet.
Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter. 
Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av personuppgifter till Datainspektionen.